Ev aletleri işinde stratejik değişiklikler

achievable

New member
Arçelik, pazardaki her kararı adım adım yerine getirerek ve 10 yılı aşkın bir sürede beyaz eşya pazarında tartışmasız bir lider yarattı. En son hareket bu yılın ilk çeyreğinde gerçekleşti; bu dönemde Beko (Arçelik şirketi ve markası) ile Whirlpool'un EMEA bölgesindeki (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) iştiraki arasında yapılan katkı anlaşması bu konuya ışık tuttu. Beko Avrupa%75'i Beko'ya, %25'i Whirlpool Corporation'a ait olacak şekilde yapılandırılmış bir şirkettir.



Bu operasyonla, 2023 yılı üretim hacimleri baz alındığında, Whirlpool'un Avrupa büyük beyaz eşya iş kolu ile Arçelik'in büyük ev aletleri, tüketici elektroniği, iklimlendirme ve küçük ev aletleri iş kolunun ortak katılımı, bugün itibarıyla Avrupa'nın en büyüğü haline geliyor.


Yeni kurulan Beko Europe, Avrupa pazarında yeni bir lidere imza atıyor.


Dev boyutlar



Beko Avrupa, İtalya'da Cassinetta di Lugagnano, Melano, Comunanza ve Siena, Polonya'da Wroclaw, Radmonsko ve Lodz, Slovakya'da Proprad, Slovakya'da Yate'de bulunan 11 üretim merkezinde 20.000'den fazla çalışanı ve yılda yaklaşık 24 milyon cihaz üretim kapasitesine sahiptir. Birleşik Krallık ve Romanya'daki Ulmi ve Gaesti.



Bu sayede Arçelik, 57 farklı pazarda yaklaşık 55.000 çalışanıyla faaliyet gösteriyor. Ayrıca 2023 sonuçlarına göre şirketin toplam geliri 11 milyar avroya ulaşacak. Ayrıca Arçelik'in yıllık üretim kapasitesi de önemli ölçüde artacak ve toplam üretim tesisi sayısı 45'e ulaşacak.


İş perspektifi



Hakan BulgurluArçelik CEO'su, düzenlediği basın toplantısında şunları vurguladı: “Tüketicilerimize, müşterilerimize, çalışanlarımıza ve hissedarlarımıza değer sağlarken, son on yılda işimizi büyütmek ve sektörümüzü dönüştürmek için net hedefler belirledik”.


Beko Avrupa CEO'su ise; Ragıp Balcıoğlu, yeni şirketin hedefleri hakkında rapor verdi. “Beko Avrupa'nın Avrupa'daki her evde sürdürülebilir bir yaşam tarzı oluşturma yolculuğunun başlangıcındayız. İlgili pazar varlıklarımızı birleştirerek daha büyük bir ölçeğe ulaşıyoruz. Artık müşterilerimizin ve tüketicilerimizin ihtiyaçlarını sağlamak ve karşılamak için yorulmadan çalışmalıyız. “


Manuel RoyoBeko Iberia Pazarlama Direktörü, pazarımızı Beko'nun sürdürülebilir büyümesine örnek olarak göstererek şöyle konuştu: “Pandemiden kaynaklanan pazar zorluklarına rağmen markanın İspanyol evlerindeki gelişimi ve nüfuz etme kapasitesinden memnunuz. Teknolojik açıdan gelişmiş, saygılı ve sürdürülebilir bir ürünü son derece rekabetçi bir fiyata sunduğumuzun bilincindeyiz.”



Balcıoğlu Ayrıca şunu da belirtiyor: “Artık müşterilerimizin ve tüketicilerimizin ihtiyaçlarını garanti altına almak ve karşılamak için yorulmadan çalışmalıyız. Pazarın değişen ihtiyaçlarını anlayarak Avrupa ev aletleri endüstrisini daha parlak, daha rekabetçi ve çevre dostu bir ortama doğru yönlendirmeyi amaçlıyoruz.”


Tüketicilere bağlılık



Beko Avrupa fuarda şıklığını sergiledi Milan EuroCucina sürdürülebilirlik ve yenilikçiliğe olan bağlılığı yeniden teyit etmek için uygun senaryo olarak yapılandırılmıştır


Beko, mutfak sektörüne adadığı bu uluslararası bağlamda ev aletleri yelpazesini sunuyor. “Güçlü Kökler, Geleceği Besleyin” mottosu altında düzenlenen Beko standında ev aletlerinin tüketicilerin yaşam kalitesini nasıl artırabildiğini görmek mümkün oldu. Otonom pişirme ve sessiz pişirme teknolojisi gibi yenilikler çevresel sürdürülebilirliği teşvik ediyor ve enerji verimliliğini artırıyor. “Beko'yu seçerek sadece bir cihaz satın almakla kalmıyor, aynı zamanda daha sağlıklı bir yaşam tarzına da bağlı kalıyorsunuz” dedi. Royo.


Sürdürülebilirlik teknolojileri



Beko, tambur hareketleri sayesinde çamaşır makinelerinde enerji tüketimini %35'e kadar azaltan EnergySpin ve taze meyve ve sebzeleri muhafaza ederek gıda israfını azaltan HarvestFresh gibi teknolojiler geliştirmeyi başardı. Ayrıca fırınlardaki Aeroperfect gibi sistemler eşit pişirmeyi garanti eder ve piroliz gibi işlevler kimyasal madde içermeyen temizliğe olanak tanır. Şirket, RecycledTub çamaşır makinesindeki geri dönüştürülmüş plastik ve RecycledNet fırınındaki geri dönüştürülmüş balık ağları gibi yeni cihaz serisinde geri dönüştürülmüş malzemeler ve biyokompozitler kullanarak sürdürülebilirliğe kendini adamıştır.


Beko, deterjanı kire göre dozlayan, kimyasal kullanımını azaltan AutoDose bulaşık makinesi gibi yenilikleri de cihazlarında sunarak “sürdürülebilir ruhunu” ön plana çıkardı. Aquatech teknolojisi, suyun verimli kullanımını teşvik ederek bu doğal kaynağın tüketimini azaltır.


Yeni cihaz yelpazesi geri dönüştürülmüş malzemelerden üretiliyor ve kaynak tüketimi açısından verimli. “İnovasyon ve sürdürülebilirliğe olan bağlılığımız işimizin her yönünü yönlendiriyor. Tüketicilerimizin ve gezegenimizin yaşamlarını iyileştirmek için tasarlanmış cihazları tanıtmaktan mutluluk duyuyoruz. Yalnızca verimliliği artırmakla kalmayıp aynı zamanda çevresel etkiyi de azaltan teknolojilere kendimizi adadık. Ayrıca, Geri dönüştürülmüş malzemeler ve biyokompozitler kullanarak daha sürdürülebilir bir geleceğe doğru yol alıyoruz. Manuel RoyoBeko'da pazarlama direktörü.