Google, çerezlerin Chrome'dan kaldırılmasına izin vermiyor

achievable

New member
Google planları üçüncü taraf çerezlerini Chrome tarayıcınızda tutunYıllarca İnternet'teki kullanıcıları takip etmek için kullanılan bu küçük kod paketlerini aşamalı olarak kaldırma sözü verdikten sonra Pazartesi günü duyurdu.



O önemli duruş değişikliği çünkü reklamverenlerin endişesi Dünyanın en popüler tarayıcısındaki çerezlerin kaybolmasının, şirketin en büyük gelir kaynağı olan reklamları kişiselleştirmek için bilgi toplayınonları Google'ın kullanıcı veritabanlarına bağımlı hale getiriyor.


Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasalar Otoritesi de Google'ın planını, dijital reklamcılıkta rekabeti engelleyeceği endişesiyle eleştirmişti.


“İçinde Üçüncü taraf çerezlerini kaldırmak yerine Chrome'da yeni bir deneyim sunacağız Google destekli Özel Korumalı Alan girişiminin başkan yardımcısı Anthony Chavez, bir blog yazısında şöyle konuştu: “Bu, insanların tüm web taramaları için geçerli olan bilinçli bir karar vermelerine olanak tanıyor ve bu seçimi istedikleri zaman ayarlayabilirler.”



Hedef: gizliliği artırmak



Alphabet birimi, 2019'dan bu yana, dijital işletmeleri desteklerken çevrimiçi gizliliği geliştirmeyi amaçlayan Özel Korumalı Alan girişimi üzerinde tek bir temel amaç doğrultusunda çalışıyor: üçüncü taraf çerezlerinin silinmesi.


Çerezler, web sitelerinin ve reklamverenlerin bireysel İnternet kullanıcılarını tanımlamasına ve gezinme alışkanlıklarını takip etmesine olanak tanıyan bilgi paketleridir, ancak aynı zamanda istenmeyen gözetim için de kullanılabilirler.


Avrupa Birliği'nde çerezlerin kullanımı Genel Veri Koruma Yönetmeliği'ne (GDPR) tabidir. yayıncıların çerezlerini saklamak için kullanıcılardan açık izin almaları gerektiğini şart koşuyor. Ana tarayıcılar ayrıca çerezleri silme olanağı da sunmaktadır.


Chavez, Google'ın, Özel Korumalı Alan programına yatırım yapmaya devam ederken, Birleşik Krallık CMA ve Bilgi Komisyonu Ofisi gibi düzenleyicilerin yanı sıra yayıncılar ve gizlilik gruplarıyla yeni yaklaşım üzerinde çalıştığını söyledi. Duyuru karışık tepkilere yol açtı.. eMarketer analisti Evelyn Mitchell-Wolf, “Reklam paydaşlarının artık üçüncü taraf çerezlerini soğuk hindiden vazgeçmeye hazırlanmaları gerekmeyecek” dedi.



Electronic Frontier Foundation'dan teknoloji uzmanı Lena Cohen şunları söyledi: Çerezler tüketiciye zarar verebilirörneğin savunmasız grupları hedef alan yağmacı reklamlar. Cohen yaptığı açıklamada, “Google'ın, diğer büyük tarayıcılar onları yıllardır engellemiş olsa da, üçüncü taraf çerezlerine izin vermeye devam etme kararı, reklama dayalı iş modelinin doğrudan bir sonucudur” dedi.